MEDIAWATCH

MediaWatch leverer kritisk og uvurderlig journalistik om selve medieindustrien. MediaWatch fungerer således som et nødvendigt opsyn af, hvad der ofte kaldes den fjerde statsmagt.

UDFORDRINGEN

MediaWatch opsøgte os I 2012, med ønsket om en opgradering af deres hjemmeside til den nyeste teknologi. Endvidere ønskede Mediawatch at hjemmesiden løbende skulle vedligeholdes, optimeres, samt videreudvikles med nye funktioner. Da hjemmesiden fungerer som et nyheds-site med kritisk journalistik, samt overblik over trends og begivenheder i den danske mediebranche, er det væsentligt at den fremstår knivskarp og giver læseren et overskueligt overblik over nyheder.

LØSNINGEN

Den oprindelige hjemmeside var udviklet i et ældre CMS (Content Management System), som ikke tillod den fleksibilitet i både design og funktionalitet som MediaWatch efterspurgte. Vi foreslog derfor at videreudvikle hjemmesiden i Drupal CMS 6. Da Drupal er det langt mest fleksible CMS på markedet, og tillader et skræddersyet design, integrering af alle tænkelige funktioner på hjemmesiden, samt en brugervenlig administration og redigering af indhold, var denne platform det oplagte valg.

RESULTATET

Mediawatch er udviklet I et topmoderne design, som giver nye læsere et yderst professionelt førstehåndsindtryk. Hjemmesiden er let at navigere, og er optimeret til alle skærmtyper, så den kan læses og loades hurtigt fra både telefon, tablet og pc uden at det går ud over kvaliteten. Hjemmesiden har bl.a. integreret og automatiseret nyhedsbrev, så læsere kan modtage nyheder via email, og endvidere er der inkorporeret livefeed om bl.a. ledige stillinger i den danske mediebranche.

MEDIAWATCH Case Image
TEKNOLOGIER

Mediawatch hjemmesiden er designet og udviklet fra bunden af imangu. I løbet af den 6 måneder lange process er følgende teknologier og services benyttet,

Planlægning
Analyse
Design
Projektledelse
REST API
Drupal CMS
Niels Krogsgaard Eskildsen
Project Manager
Project Manager

MediaWatch giver et overblik over alle begivenheder i og omkring mediebranchen og trækker linjerne, når det gælder de langsigtede tendenser. Bl.a. behandles læsertal, lyttertal, seertal og besøgstal på internettet. Annonceforbrug, markedsandele, konkurrence og Return on Investment samt forretningsideer, konceptudvikling og ledelse.

Copenhagen Business School
22.08.2018